Please use this identifier to cite or link to this item: https://lib.vsu.by/jspui/handle/123456789/17023
Title: Ocakavania a skusenosti ucitelov overujucich program "hrana dobre spravanie" v druhom rocniku primarneho vzdelavania
Other Titles: Expectations and experiences of teachers implementing the program good behavior game into the second classes of primary-education
Authors: Douskova, Alena
Ciliakova, Ruzena
Keywords: classroom discipline
disciplina v triede
nazory
preventive programs
preventivne program
primarne vzdelavanie
primary school
research and results
teacher's views
vyskumne zistenia
Issue Date: 2018
Publisher: Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова
Abstract: Studia prezentuje ciastkove vysledky projektu VEGA 1/0223/16 „Riadenie disciplmy v triede na primarnom stupni skoly". Cielom projektu je vytvorit', overit' a evalvovat' optimalny model riadenia disciplmy, ktory je zacieleny na zmzenie frekvencie neziaduceho spravania sa ziakov pocas vyucby a vedenie ziakov k sebakontrole a sebadisciplme. Autorky prezentuju specificky program riadenia disciplmy v triede a vedenie ziakov k sebakontrole. Edukacny program „The Good Behavior Game". Resp. Hra na dobre spravanie bol modifikovany pre podmienky primarneho stupna vzdelavania na Slovensku a zacieleny na druhy a tretf rocmk. Autorky taktiez prezentuju ocakavania a skusenosti dvoch uciteliek, ktore v ramci overovania programu implementovali program v druhom roCn^ku zakladnej skoly. = The study presents partial results of the project VEGA 1/0223/16 «Management of the discipline in the classroom at the primary school». The main objective of the project is to create, apply and evaluate an optimal model of discipline management in the classroom, which influences the effectiveness of teaching and leadership in the field of self-control and self-regulation. The authors present specific program to manage discipline in the classroom and guide pupils to self-control. Educational program «The Good behavior game» was modified for primary school in Slovakia and is aimed for pupil in the 2nd and 3rd grade of primary school. The authors also present the expectations and experiences of two teachers who implemented program in secondary classes.
Description: Психологический Vademecum: Витебщина М. М. Бахтина : сб. науч. ст. - Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2018. - С. 253-258. - Literatura: s. 258 (4 tituly).
URI: https://lib.vsu.by/jspui/handle/123456789/17023
ISBN: 978-985-517-676-4
Appears in Collections:Психологический Vademecum: Витебщина М. М. Бахтина : сб. науч. ст. - Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2018. - 305, [1] с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
253-258.pdf1,53 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road